باز می گردم..

تو مقصدم شدی و جاده،شوق مکث نداشت..

باز می گردم..

تو مقصدم شدی و جاده،شوق مکث نداشت..

مشخصات بلاگ
باز می گردم..

عشقت نه سرسری ست که از سر به در شود..


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُ‌وا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِ‌هِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ‌ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ‌ لِّلْعَالَمِینَ.
اللهم صل علی محمد و آل محمد.

نماز با عجله

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰ ق.ظ


پیامبر (ص ) فرمودند:اسرق الناس فاالذی یسرق من صلاته 
فصلاته تلف کما یلف الثوب الخلق فیضرب بها وجهه

دزدترین مردم کسی است که به خاطر سرعت و شتابزدگی از نماز خود کم کند، نماز چنین انسانی همچون جامه مندرسی در هم پیچیده شده ، به صورت اوپرتاب می گردد.

( میزان الحکمه ، ج 5، ص 406 )
  • اردیبهشت

نظرات  (۱۱)

  • عینکی عینکی
  • من نماز عجله ای نمیخونم ولی از اون دسته هم نیستم که خیلی نمازم طول بکشه
    پاسخ:
    خوبه
    مچکرم عزیزم 
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    چقدر خوبه که این احادیث رو با ما به اشتراک میذاری
    پاسخ:
    عزیزمی.خواهش میکنم 
    سلام خواهرگل...منکه اسمتون رو نمیدونم،نمیدونم چی بخوانمتون😄ممنون از حضور مهربانتون توی وبلاگ حقیر...باعث افتحارمونه😘❤
    ان شاالله خدا به راه راست هدایتمون کنه و بشیم اونیکه پیامبرمونم میخواد❤❤التماس دعا❤❤❤❤
    راستی اهنگ وبتون چه قشنگه😌😌😌😍😍
    پاسخ:
    سلام بر عاطفه زیبا و مهربونم 
    بزرگواری جانا.وبلاگتم خیلی دوست داشتنی و فوق العاده ست.
    ان شاء الله.با همت خودمون.
    خیییلی خوشحالم که دوست داشتی..تقدیم به شما با عشق 
    :-)
    چه جالب اتفاقا چن شب پیش توی کتاب لطایف آیت الله مجتهدی این رو خوندم فقط ایشون با زبان خودمونی گفته بودن  این نماز اینجوری مث لباس مچاله شده ست:)

    ممنون بابت انتخاب‌های قشنگت⁦^_^⁩
    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیزدلم.چون روی خودم تاثیر گذاشت گفتم برای دوستان گلمم بذارم.
    همیشه موقع نماز این حدیث یادم میاد و فکر میکنم اگه تند بخونم خدا پرتش میکنه تو صورتم و میگه بدرد خودت میخوره :-)

    ❤❤❤❤❤
    پاسخ:
    :-*
    فکر کنم نخ اون جامه رو هم به سمت من پرت نکنن!!
    پاسخ:
    چطور؟
    از باب سرعت و شتابزدگی
    پاسخ:
    خیلی خوبه.
    خوبه؟!؟؟
    مایه تاسف و خاک بر سریه!!

    پاسخ:
    فکرکردم از این بابت منظورتونه که نماز رو آهسته میخونید
    نه بابا ... دقیقا بر عکس
    خدا خودش رحم کنه، تو عمرم یادم نمیاد حتی یک رکعت، یک رکعت که خیلیه، حتی یک آیه یا لفظ رو با توجه و عمیق خونه باشم
    دقیقا نماز این روزهای منمثل نوک زدن کلاغی به زمین میمونه
    خیلی بده و بد تر از اون اینه که میدونم و عمل نمیکنم!
    پاسخ:
    راهش اینه که روی تک تک کلماتی که میخونید تمرکز کنید,یعنی هر کلمه رو وقتی دارید تلفظ میکنید همزمان تو ذهنتون بنویسید و شکل نوشتاریش رو به ذهنتون بیارید.,من امتحان کردم ضمن اینکه وقت زیادی نمیگیره و باعث میشه هیچ عامل بیرونی ای حواستون رو از نماز پرت نکنه.حتی اگه تلویزیون هم روشن باشه با این روش متوجه صدای تلویزیون نمیشید.یکبار امتحان کنید.حس خیلی خوبی هم به خود آدم میده.
    بنده از اون عالمان بی عملم
    از اون بالا منبری های نصیحت کننده به دیگرانم فقط
    همه اینرا رو میدونم ولی افسوس
    پاسخ:
    ایمان مرحله ای است که انسان به دانسته های خود یقین می کند و عمل و رفتارش از روی یقین است. تخلف از علم آسان است، ولی تخلف از یقین و باور قلبی آسان نیست. بسیاری از کسانی که سیگار می کشند، می دانند که برایشان مضر است، ولی یقین ندارند که ممکن است همین سیگار باعث مرگ آنان شود. اگر یقین داشته باشند که اگر سیگار بکشند، می میرند، این کار را نخواهند کرد.
    علم به ذهن مربوط می‌ شود که موضوع و محمول قضایا را با هم می‌ سنجد و رابطه آن دو را کشف می‌ کند و ربطی به دل ندارد.
    ایمان کار دل است. کار دل پس از کار ذهن و تحصیل علم، شروع می‌ شود که تصمیم بگیرد، به این معلوم ذهن ملتزم گردد. امّا انسان هنگامی می‌ تواند، چنین تصمیمی بگیرد که دلش در اختیار او باشد؛ چرا که بعضی از انسان ها قبل از این که علم پیدا کنند، دلشان در جای دیگر گرو رفته است؛ و این سخنی است مورد تأیید خدای متعال که می‌ فرماید: «اِنَّ فی ذلِکَ لَذِکْری لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْبٌ» ؛ حقاً در این (هلاک پیشینیان) یادآوری هست برای آن کس که دارای دل باشد.(1)
    چون بعضی ها دلی برایشان نمانده است و قبل از آن که ایمان بیاورند، دل را به چیزهای دیگری داده‌اند که قبل از معرفت حقّ برایشان مطرح بوده است، چیزهایی از غرایز که دل انسان با آن ها انس گرفته است.
    و بر این اساس علم آنان به خاطر این که با ایمان همراه نیست نمی تواند آن ها را از ارتکاب گناه و معصیت باز دارد. قرآن کریم در باره بنی اسرائیل می فرماید: «وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَیْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ کَیْفَ کانَ عاقِبَهُ الْمُفْسِدِینَ»؛ و آن را از روى ظلم و سرکشى انکار کردند در حالى که در دل به آن یقین داشتند.(2)
    از این تعبیر به خوبى استفاده مى ‏شود که ایمان واقعیتى غیر از علم و یقین دارد، و ممکن است کفر از روى جحود و انکار در عین علم و آگاهى سر زند.
    و به تعبیر دیگر حقیقت ایمان تسلیم در ظاهر و باطن در برابر حق است، بنا بر این اگر انسان به چیزى یقین دارد اما در باطن یا ظاهر تسلیم در مقابل آن نیست ایمان ندارد، بلکه داراى کفر جحودى است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">